Friday, August 27, 2010

Jamu Mata & Cikgu Memasak

Skarang tgh break....saya dgn member opis, Aireen & Liyana berkunjung ker Menara TM, mulanya nk jamu2 mata jer...tpppp...leh caya ker pompuan klu jamu2 mata xbeli walau secubitkan..then saya yg mmg teringin benar nk mkn rendang dan lemang tue,beli lah...rendang beli sbb sedap plak tgk liyana beli...jln nk kuar skit,nmpk lemang dan ketupat dijual...wallahhh,cantekkk sgtttt...trus amik lemang..ketupat nnt balik mkn kt kg lebih nikmat...

Harga:
100g Rendang Daging RM5.00
lemang seketul RM5.00

Dr Google-rupa camni rendang daging tue

Dr Google: seketul jer saya beli

Itu jerlah saya beli...nk ajak kut sesapa mkn ngn saya...

ok....lps abih kami membeli...sbnrnya xtahan lama2 kt area jualan..tergoda lg truk nnt!!! so jalan balik opis..Aireen nk masak tp die confius ngn resepi yg die browse..Saya apa lagi,tunjuk skit skill ciput yg ado kann...saya pun tulih dan terangkan pd die 2 jenis resepi yg mmg terliur bla duk tringat bolan2 posa nihh..Masak Lemak Cili Padi "ikan tenggiri" & Butter Prawn (yg nihh saya xprh cuba tp tau jer cara)

So, moga Aireen success dgn masakannya....


Pembaziran slu dilakukan tanpa sedar dan ikut nafsu. Ilmu sgt baik utk dikongsi...xrugi punnn..

Sekian

No comments:

Post a Comment