Monday, September 6, 2010

Biskut Raya

Salam Sedunia...

Time camni  semua dah ready @ masih lg pikir utk juadah sempena Lebaran Syawal kita. Sana-sini jualan dan promosi biskut raya tak kira yg moden, tradisional dan traden pun ader jgk skrang (ala spt bahulu yg pelbagai perisa tuhh)...see!!! SAH "rakyat Malaysia" mmg terror bab buat dan beli nihh...Saya tahun nie agak kureng mood ingin beli biskut raya..mod saya hanya KeK Lapis jer...dan my prenz Izwan dan Yusry bejaya sempurnakan keinginan saya nihhh...nnt saya upload kendian yg dh sy terima..

Cuti weekend bebaru nihh mmg bz la buat biskut raya...dh mcm org bizness pun ada..padahal nk buat tue sorang sejenihh dua jer..memandangkan saya tak beli langsung biskut raya..so terima la offer member2 kamceng saya utk kami sama2 buat sendiri biskut..pastu agihhh sesama kami yg seramai lima org..start 2ptg Sabtu smp la Ahad pepagi buta kami buat biskut ini...nk cerita sepanjang buat biskut nihh sgt la berjela,tp ringkasannya sgt happy lah..dgn biskut yg menjadi hasil sentuhan mereka cipta, tetiba adalah biskut keras, oven wat hal..biskut hangit...salah OVEN??? yup..timer dah btl..tetap hangit der sesetengah tuhh (padahal memasing yg cetek akai nk manage oven tue..hahahah) dan tentunya kerenah lima org kami...Yus,Wan, Jai , Saya dan Boy...dgn semua nk jd Diva Biskut Raya..Biskut2 yg berjaya kami hasilkan seperti list kt bwh (over nk show off)

~ Cornflakes Oren Rangup
~ Murmur (Makmur) Sabah
~ Bunga Masam-Manis
~ Jejari Oat
~ Almond Malaysia
~  Choc Chip Sayang

Tgkkk..hebat kan para teruna dan dara buat biskut2 di atas nihhh...sudahnya today pakat ngantuk nk dtg kejer...Yusry dh selamat tiba Kuching,Sarawak pun..Jeles Boy jer yg cuti...Biskut dah ada,HARUS feeling skrang hanya utk nk RAYA...tp semasa buat biskut tue,xplak saya feeling nk capture gambar sbg bukti..enggak apa2..nama pun bz kan wat biskut,klu bnyk gamba mcm ner nk kata bz buat biskut??? sendiri pikir!!!

Nie ada skit tatapan nk tunjuk jgk BUKTI biskut hasil kerja tangan saya dan kwn2

Klu nk total dalam 1800 biji jgk la....(yg nampal bolat2 tue my Cornflakes Oren~~Abah kata beli Conflakes jer,tp nahh anakanda buat sendiri.....debar jer nk bg abah test n komen!!!

Murmur yg mls nk packing jd mcm nie lah...hehehe, tppppplihat version 2...



version 2 :Murmur Sabah yg ini cantik dan kemas (utk Yusri sbb die kan nk naik belon:p  blk kuching..)




Ok..sekian citer serba sikit aksi pembikinan biskut raya tahun nie bersama My DIVA tersayang...


Penat sgt buat biskut sendiri...tpppp sgt bahagia bersama teman2 tersyg..


Luv

No comments:

Post a Comment