Tuesday, September 7, 2010

Yeahhh...Balik Kg..

Jam baru jer kol 9.18 pg...tp dh xbleh duduk ngn aman laaa....apa lagiiiii..mood raya dh tersembur-sembur lahhh..Adoi....tulun!!!!! klu ler ni opis my dad kan...kan...dgn bangganya aku suker ati masuk kuar opis..bukan per,time2 gni mst dah tepikir meriah, bz lah apakan nk final touch kt umah sempena deko raya..Ermmm..camna lah "abah" hias umah kan....mmg dh fitrah,in my family house...abah yg lead sumer benda..my dad mmg power tau bab hias ker, beli baju raya kami anak beranak...sentuhan die mmg tip top jer..Mama??? my mum is cool mum,die tak banyak songeh..apa yg abah hias ker beli die tima jer..tp klu bab raya..ada gak my mum ni tunjuk cerewet die..tang nk balut ketupat..saya ngn mama lah tukang balut nyer nnt...then sambil balut masing2..mama kan mst curi pandang jer ketupat yg saya balut..check la kut2 saya jd "ketupat jantan" or "ketupat betina"..mmg mama nih sgt pentingkan gaya penampilan ketupat..klu xkena di mata dia...ohhh, kne la komen..tp tak la smp jejas mood saya nk balut kan...sgt betuah occayyyy..sbb tak semua mum akan buat sendiri ketupat palas..tradisi org utara."Ohhhh,cpt la jam putaq kol 10 mlm....xsabaq dah check nak naik bas balik nihhh"  nah saya red highlight lg..tpppp...blm satu pun barang2 nk bawa balik saya pack..yelah bz ngn kueh raya and stay umah member...mlm semalam baru balik and asing2 dulu apa yg nk bawa balik...kira2 timbangan barang2 nk bawa balik cecah kut 30kg..berat tak?..harap2 malam ni sausana indah mengiringi saya pulang ker tanah terchenta....terkenang lambaian padi...hijaunya negri ku...duhhh...tak bisa tahan lg...bos phm tak ehhh feel saya skrng...kn best tetiba bos dtg dan tersenyum.."Ieja, g la balik kemas apa patut..sian saya tgk awk...bukan banyak benda penting dah...balik baik2 yer" hohohoho.....saya la paling bahagia kt dunia nihhhh...klu ini terjadi...but..nahiiiii.....ok xper...sabar2..jap lg opis mate Liyana nk ajak round Menara TM...jualan hebat menanti kt sana..saja jamu2 mata lg..hehehehe...

Oklah....sampai sini dulu bersiaran di laman blog...terubat skit hati yg membara dh mcm cacing kepanasan nk balik kg kan...semoga semuanya berjalan lancar...dan ucapan;

                                               saja-saja create walau tak kreatif mana:p.....


Walau di mana pun kita berada dan merantau..sempenan tibanya lebaran ini..pulang lah semua ker desa terchenta kerana di sana lah kita akan benar2 merasai Meriahnya & Syahdunya Hari Raya...terutama bermaaf-maaf di hari raya nnt...

Luv

No comments:

Post a Comment