Wednesday, September 29, 2010

Bosan kerana.........

Minggu nie pagi yg agak menyenangkan hati....berkat tgh posa 6 agaknya...alhamdulillah. Haruslah pepagi sampai di meja ofis minda pasti ligat nk on kan laptop...pastu???? jeng2.....wajib ler saya login itu "Muka Buku"eheheh...bkn nk tgk ker update apa sgt..tp dh jd sebati darah daging plak kne open hat tue dulu...tp still tak lupa open jg Outlook ofis nie..kut2 ada email penting harus diselesaikan.Oklah,nk story spt tajuk di atas!!

Bla dah belek2 updated dr FB mate tue, tetiba nampak kawan saya nie online jgk.Sebetulnya hanya inginkn confirm back shj beliau yg ingin bertandang ker rumah sewa saya sempena raya. Dulu kami satu rumah dan sebulan lebih satu bilik:p Topik asal dah bertukar plak. Saya mula faham ada kegusaran di minda beliau tika ini bila perkataan BOSAN di hujung minggu di paparkan pd skrin FB chat saya. Tp saya hanya bertanya sebab dulu bg mengukuhkan andaian hati saya dan.....SAH betullah tekaan saya. Bosan itu timbul kerana tiada calon istemewa buat beliau utk dikira sebagai bakal teman hidup.Apalah sangat nasihat saya buat beliau sementelah(btl ker tatabahasa nih???) saya sendiri masih tiada colon tetap sbg bakal teman hidup. Cerita kami hampir sama di mana jodoh adik perempuan kami mendahului kami.Saya amat faham kesedihan hatinya krn saya jg di posisi beliau. Perbualan kami terhenti di sini shj..nanti bila jumpa pasti topik ini menjadi isu hangat kami..

Jodoh....sgt subjective pada semua org kan. Saya sendiri tidak tahu bilakah masa jdh saya sebetulnya sampai.Bukan kata tidak nampak kelu langsung..mmg ada, tp selagi ianya tidak nyata saya tidak mahu pandang berat Kelu???? biarlah rahsia di hati saya. Setiap perempuan yg mengjangkau usia 20an pasti mula terpikir jodohnya.Pada yang mudah mendapat jodoh,syukur dan selamat melayari bahtera masing2..Pada yg agak berat sedikit wlupun diri sudah bersedia,apa yang saya dapat kata...besabar dan berdoalah kepadaNya spt yg saya turut lakukan.Saya percaya ada hikmah knp jodoh ini belum sampai..setiap insan akn dihadiri pelbagai jenis ujian hidup..salah satunya pasal jodoh inilah..Saya tak nafikan zaman serba moden ini sudah diperaktikkan perempuan jg harus berusaha mendapatkan jodoh idamannya dgn cara yg mulia di sisi Islam..tp bg saya usaha saya akan timbul bila hati saya akan merasai anak ADAM itu ada kemungkinan bakal teman hidup saya.Tipu jg klu saya kata sehingga skrang saya masih tidak ambil berat hal ini,tp dik krn tidak punya calon yg sesuai lg, saya kira saya bersabar dahulu..paham dgn kehendak ibu bapa yg kini kerap menimbulkan hal ini tika pulang bercuti..tp puterimu ini tiada jawapan yg pasti lagi...doakan lah segala terbaik buat anakanda wahai ayahanda bonda tercinta..Saya amat yakin dgn takdirNya..akan tiba masanya saya akan berubah title menjadi PUAN pula..(kt ofis pun ada staff call sebut Puan Shariza sbb pangkat:p) dan akhirnya saya jg mendoakan buat teman saya tadi agar beliau dapat tempuh dugaan ini dgn sabar dan tenang jg bakal beroleh jodohnya sendiri..Beliau lebih cantik dari dulu...pasti ada hati yg tgh berkenan belum menjelma dpn beliau..hehehe

dan tetiba saya teringat ofis mate saya ada note yg bg memudahkan jodoh amalkan surah yusuf ayat 1-4 mudah-mudahan ya bakal termakbul..aminnn


Jodoh,Rezki,Maut adalah ketentuanNYa dan saya harus ada usaha,sabar dan doa.

Aku tetap aku;

No comments:

Post a Comment