Tuesday, January 17, 2012

Lulus Exam :D

Sepatutnya klu dah happy sgt saya post dari semalam about this news...but pagi ptg keja saya meeting dan menjana idea as seorang yg berfungsi sebagai business solution dlm current career saya...

This time saya happy sgt sorang2 sbb masa saya amik exam nie, saya challenge diri utk lulus paper nie..bukan mudah bagi saya setelah 2 tahun lebih tak ambil exam..tup..tup..pergi jer traning..instructor kata u olls kne abiskan silibus nie dalam masa 2 hari setengah then jawab exam for ITIL Faundation V3 Certification...time tue dlm hati alamak!!! pe benda nihh..baru jer niat dtg traning nk add knowledge sambil santai2 gituuuu...hikhikhik...  yelahkan dapat jg release otak dari dunia pejabat nie sebentar...then after dah paham tajuk asal tentang certificate nihhh...dugaan mencabar minda dan perlu ingat isi kandungan ITIL nie sgt hebat..for me this certificate layak utk para boses dlm menerajui syarikat seperti Telco business..mcm org bawah seperti saya dikira tak perlu lah nak amik sbb cost pun tinggi..but bos dah assign pergi...apa kan daya...kita pergi jgk dgn niat yg awal tue:D... Module setebal hampir 500 tue siap masuk dlm mimpi2 sebelum jawab exam nie...mmg stress lah..sbb saya dah cabar diri nak lulus jgk kan plus instructor selalu kata mmg ssh nak lulus klu tak faham konsep dan contentnyerrr...udahlah sebelah saya time tue seorang General Manager...dia sgt pro aktif dan very aggressive dlm melontarkan idea dan pendapat setiap chapter dlm module nie..lg lah saya stresss time tue...but now, usaha + stress saya tue berbaloi atas keizinan dari yg Maha Esa..Alhamdulillah..semalam HR email:
"Assalamualaikum/ Good Day,

Congratulations on your success in ITIL v3 Foundation Certification Exam in year 2011.
We just received your original certification from TMTC & will distribute to your office starting today.

Once received, appreciate your cooperation to send a copy to us (hardcopy/scan).
TQ"
 

So now semangat nak maju dan sambung study berkobar-kobar..InsyaAllah in the good time nnt..kita merancang & DIA menetukan..

Owhhh ya..nie pun pentingkan..semalam my ofis mate add as follower my blog..thanks Sham..semoga ko lebih hati2 makan benda bertulang lps nie....Nampaknya blog nie dah ada sepasang follower yg cantik & hansome;p

No comments:

Post a Comment