Friday, March 1, 2013

Semuanya Duka

haishhh..apalah diri nie!!! nak ber'blog' jer mesti kena reset password..sbb bukan seorang yg penulis tegar gamaknya ni..

knp nk update??? sbb rasa serabut, sedih, risau dan apa2 lah yg dikondesikan sebagai perasaan yg tidak selesa melanda diri..

sejak keja Gomen nie, blm ada hari yg terasa teruja nk dtg opis...slu pikiq sambil berkata-kata dlm hati knp diri ni kena lalui apa yg berlaku sekarang..smp bila dah tahap maximum... akan mengeluh "kenapa Allah beri takdir dan dugaan mcm ni".. **air mata mula bersarang** ..knp takdir tue tak tetapkan diri ini keja jer kt TM smp bila2 memandangkan Gomen nie lg menyusahkan.. Ya Allah ampunkan dosa2 ku, jauhi aku dari iblis dan syaitan..kuatkan imanku..Amin..

org lain mst pelik!!! org belumba2 nk msk gomen..yg dia dh dpt masuk tak tau bersyukur ker hapa???
org lain mampu berpikir apa saja...namun hanya diri yg mengerti gelodak yg melanda...bila nasib kurang elok..knp ditempatkan kerja mcm ni..aku tak boleh tonjol pengalaman yg ada..masa bekerja rasa kosong..kdg2 smp taktau kerja apa nak buat..knp org HR campak aku kt tempat mcm ni..tak punya rakan sekerja yg aku blh kongsi dan belajar dr diaorg..serius aku rasa tahap kerja drop smp 0...knp kena lalui semua ni ya Allah!!

semua ni jadi bertimpa2...Allah kurniakan kebahagian buatku dgn menghadirkan seorang suami..Aku bersyukur atas anugerah ini..singkatnya perkenalan kami..Allah menyatukan kami ke ikatan yg sah..namun aku masih sukar merasa bahagia dan cuba untuk membuat bahagia kerana kekacauan hati dan pikiran yg menghantui dengan isu pekerjaan aku!!!

aku bukan tak usaha, utk cari jln penyelesaian..aku dah usha apa yg aku mampu..smp tahap mengemis minta dikasihankan..aku hanya nak bekerja dgn tenang, dapat pikul jawatan ni..rasa semangat dan srnk nk dtg keja..tp bila semua nie dapat aku rasakan???

aku dah follow up ngn JPA..kementerian..tanya pasal pertukaran..knp mereka seolah2 sedang buat aku rasa terkapai2..ada hari memberikan harapan..ada hari memerli..jawapan tak pernah kosisten..

smlm..smp aku tepksa lpskan rasa amarah dan sedih kpd suami..aku cuba nk dia paham situasi..sama2 pikir jln terbaik..beri semangat tuk aku bertahan..tp tahlah..barangkali dia jg buntu..masih sukar memahami diri nie..mungkin jg terbit rasa bosan dlm dirinya..entah laaaaa..

melalui alam perkahwinan sgt membahagiakan sebenarnya...bila aku tenang dan dpt lupakan seketika gelodak yg melanda..hanya aku pikir nk cpt balik keja..dpt jumpa suami..dapat masa or kluar mkn sama2..
aku masih cuba menyesuaikan diri dgn kehidupan baru kini..Ieja harap Abg paham yg semalam bukan sengaja Ieja nak singgungkan perasaan Abg...slps becakap ngn kerani2 terlibat..serabut sgt..sbb tue msg Abg pun mcm nak salahkan Abg pun ada..Percayalah..xder  niat Ieja nk buat mcm tue..tekanan tue xdpt nak control..balik smlm kita pegi pasar mlm..senyum jer bila Abg ckp kebab sedap tue tak ramai org..cpt g beratur beli...lps tue Abg paling pula nasi kerabu..Abg ckp lg..mcm sedap nasi kerabu tuan yg itu..Dia mmg sedang memahami kerenah dan kesukaan aku..cuba nk jd suami terbaik utk aku..Kita perlukan masa utk saling memahami, menerima dan yg penting dpt berkongsi kehidupan..moga kita akan lebih menyayangi dan cuba membina kebahagian rumahtangga kita..Moga Abg cpt baik dari selsema yer sayang...kesian Abg..

moga masalah nie akan ada jln keluarnya..moga aku dapat berkerja dgn baik selepas nie..aku yakin Allah dengar rintihan dan doa aku supaya aku dpt bertukar dan berkerja di tempat baru dgn lebih baik,ikhlas dan amanah..InsyaAllah Amin....



No comments:

Post a Comment